onsdag 12 oktober 2011

Lite sjuk?


Ja, jag har varit lite diffust sjuk ett par dagar. Alltså, bortsett från multipel skleros och hypotyreos och hidiradenitis suppurativa och sånt. Delvis egendiagnosticerat men ändå tveklöst.

Haha, rolig är jag ändå! Att jag över huvud taget lyckas hitta något som inte ingår i dessa sjukdomar! Om det nu är så. Men nästäppa, lite näsblod, känsla av feber, det är lite annorlunda och ovanligt för mig. Knäppt immunförsvar har jag men inte dåligt, vad jag förstår.

Och så kollade jag febern sen jag sovit middag: 36 grader. Tja, har jag en grundtemperatur som är lägre är det en typ av feber.

På nätterna, när temperaturen sjunker ännu mer är jag dock lika "frisk" som vanligt. På nätterna alltså. Jag menar, det är ju i princip bara med den lägsta temperaturen jag får uppleva lite friskhetskänsla. Här på en lapp ser jag ett exempel: 35,3 grader, då mådde jag bra!

Sjukt? Yepp! Fast ännu sjukare den gången jag kollade när jag varit igång på dagen och hade 35,7. Och att då ha 36,5-36,6 direkt på morgonen är väl också skumt. 36,6 är det högsta jag sett sen jag började kolla med nya termometern, som jag nu tappat bort... så dagens mätning var med den gamla. Ska jämföra dem så småningom, för skojs skull.

Nya muntermometern ska i alla fall vara kompenserad för munmätning och den tar bara 30 sek så den gillar jag. Dags att ta fram pendeln och leta...

Att jag har fel på temperaturregleringen är det i alla fall ingen tvekan om. Och jag kan ju inte svettas.


Och snart har alla löven blåst av sina träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar