söndag 16 oktober 2011

H-dag

Ja, H-dag idag, fast det är söndag. Han firade med släkten igår. Hur klarar jag detta?

Förra träffen klarade jag på ett bra sätt, genom att gå och lägga mig innan han kom. Vi började träffen med en tupplur! Han kom från jobbet då och hade varit i farten ovanligt länge så det var en bra strategi av den orsaken också. Plus alltså att jag skulle vara på bättre humör om jag befann mig idet läge jag mår bäst i - liggande! Funkade alltså utmärkt.

Men idag är vi båda lediga och ska väl orka ändå... Jag ledig? Pyttsan! Har kämpat som en idiot med förberedelse av mat och uppfnissning. Och det luktar i alla fall lax av mina händer och säkert i köket också. Rå lax. Men det är kanske sånt man får stå ut med för den tillagade laxen brukar ju vara underbar.

Och hur klarar käre H detta och resten av veckan? Det har blivit för mycket för honom nu och han är efter med tvätten och vinterdäcken är inte påsatta (måste ha hjälp förstås) och... Det sistnämnda gillar jag inte, för det är frost varje morgon nu. Och en bil han inte är van. Herre, var med oss, särskilt med honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar