fredag 14 oktober 2011

Småfåglarna verkar desperata


En och annan talgoxe brukar jag se på min altan men nu har det varit en hel liten flock där och letat. Och letat. Förgäves. Ingen mat. Jag skulle älska att lägga ut mat åt dem men jag får inte. Dumt nog har jag lämnat en blomkorg hängande, där fåglarna absolut tycker att det bör finnas mat. Stackare!

Ska det bli djupsnö imorgon tro? Det var rätt många minusgrader inatt och frost i gräset i morse. Och "i morse" var ändå ovanligt sent. Jag är inte alltid så snabb att kliva upp...

Tror ej jag berättat att käre H fyllde 55 igår. Jag har haft så fullt upp med att göra kollage! Att folk fyller år är bara för att jag ska få anledning att ägna mig åt min käraste hobby: klippa, klistra, dikta, fantisera... Bäst jag passar på för händerna orkar inte så länge till... Snyft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar