torsdag 6 maj 2010

Positivt tänkande och gift

Med positiva tänkande idag ser ut så här: Regn, regn, regn eller ännu hellre bara mulet, mulet, mulet blir det efter klockan tolv i dag. Då har jag chansen att än en gång ta mig till H på Rehab. Just nu gassar solen som bara den, om man du kan göra ett sådant uttalande klockan tio på morgonen, när solen befinner sig på den sida av huset där jag inte har några fönster. Och temperaturen är inte hög, bara fem plusgrader enligt tidningen. Men jag är jättenervös för kvällen. Har bokat resa den vanliga tiden, 18.30, men det måste vara svalt i min lägenhet för att jag ska kunna ta mig till rullstolen. Och det måste vara en vettig buss för att jag ej ska dö av värmeslag. Nu är vägen dessutom längre, på grund av vägarbete. I måndags, när jag var på Rehab var det kris i bussen. Taskig buss, chaufför som säger det ej lönar sig att köra AC i en sån buss, men körde väldigt lugnt och fint så resan blev ännu längre. Och så den extra svängen runt vägarbetet. Och troligen värme på... Vissa chaufförer - de flesta - vågar jag be om nåd, men några känns lite stramare och då sitter jag där och lider.

Xpressen strejkar så nu kan jag ej skriva många ord om gift. Vi har i alla fall inte gift oss, H och jag, däremot fick han botox igår! Eftersom jag ej orkar skriva kopierar jag ur en artikel Från Läkemedelsverkets sida

”Botox innehåller som aktiv substans botulinumtoxin typ A. Botox är sedan tidigare godkänt för behandling av vissa fokala dystonier samt fokal spasticitet i samband med spetsfotställning hos barn och fokal spasticitet i handled och hand hos vuxna patienter efter stroke.”

Man tror på Rehab att han kommer att ha större chans att träna upp handen och armen om han slipper spasticiteten, som tydligen blivit ännu värre. Spännande och kusligt! Han verkade i alla fall ok enligt dagens godmorgon-SMS.

För övrigt hade han klippt sig sist jag var på Rehab. Inte för att utseendet spelar så stor roll, men att åter få se hans underbara ögon fick mig att bli kärare än på länge!

Nu kom Expressen i gång igen, men jag avslutar här i alla fall, tills vidare. Jag ska kontrollera att jag inte stryper mig med kylhalsduken som jag fäst runt halsen. Det börjar kännas oroväckande…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar